suomalaiset kaipaavatenemmäntietoaSisäilmanlaadusta covid-19-pandemiankeskellä

19. Elo 2021

19.8.2021

suomalaiset kaipaavatenemmäntietoaSisäilmanlaadusta covid-19-pandemiankeskellä

Vaisalan Tilaama Kysely Paljastaa,EttäihmisetKaipaavatYhäEnemmänTietoaSisäilmanlaadusta。Kesällä2021ToteutetussakyselysshsäkartoitettiinSisäilmaanliittyviähuoliacovid-19-Pandemian aikana。Yli Puolet vastaajista palaalomaltaTyöpaikalleturvallisin Mielin,mutta huolisisäilmastavaikuttaa halukkuuttaa halukkuuteen matkustaa ja vieraillasisätiloissa。Kysely Teetettiin Suomessa,Ranskassa,Saksassa Ja Yhdysvalloissa。

“ elokuussa monet suomalaiset palaavatkesälaitumiltaja koulut alkavatympärisuomen。NYT ONOTOLLINEN AIKAPANOSTAASISäilmanlaatuun ja sen Valvontaan。hyvällälälälaadullavoidaanehkäistämyösCovid-19-Viruksenleviämistä:KunSisäilmavaihtuu tehokkaastiAnuKätkäVaisalan tuotehallinnnasta。

Vastaajista suomalaiset ja saksalaiset ovat kautta linjan vähiten huolissaan sisäilmasta niin työpaikalla kuin julkisissa tiloissa siinä missä yhdysvaltalaiset ovat puolestaan​​ huolestuneimpia.kaiken kaikkiaansisäilmanlaadusta kaivataan kauitenkinenemmänTietoaniinTyöpaikoillakun kun muissakin tiloissa。

työpaikoillatoivotaan tietoasisäilmasta
Suomalaisen Mittausteknologians MarkkinaJohtajan Vaisalan Toteuttaman Kyselyn Mukaan 65%Kaikista vastaajista palaaaaaaaaaaaakesänjälkeenjälkeenTölkeenTöhintöihinTurvallisinturvallisin Mielin。puolet vastaajista kuitenkin toivoo saavansaenemmänLuotettavaatietoaTietoaTyöpaikkansailmanlaadusta,jakokoaikaikaistenTyöntekikijöidenJoukossaJoukossaJoukossaJoukossaTämälukema lukema onPeräti54%。

kaikista vastaajista suomalaiset palaavat luottavaisimminmielintyöpaikalle:71%suomalaisista vastaajista vastaajista kokee kokee paluun turvalliseksi。Miltei Joka Kolmas Suomalainen Vastaja(29%)(占KuitenkinHuolissaanTyöpaikkansaSisäilmastajalähespuolet(46%)ToivooSaavansaEmmänEmmänTietoatietoa aiheesta。yhdysvaltalaisiasisäilmanlaatu huolettaa eniten:43%vastaajista raportoi olevansahuolissaanTyöpaikkansaSisäilmanlaadusta。

SisäilmanlaatuaVoidaan valvoa siihen suunnitelluilla乐器,Jotka Mittaavat Muun Muassa Hiilidioksidia,KosteuttajaLämpötilaa。ilmanvaihtoaSäädetännäihinmitattuihin arvoihin pohjautuen。ErityisestihiilidioksidimärärätantayHyvänKuvanSisäilmanlaadusta。

“sisäilmavaikuttaa paitsitartuntoihinmyösTyöntekoundeköidenvireystilaan。SuuretMäärätHiilidioksidia,Jota Ihmisetvapauttavathengittäesän,lisäävättokkuraisuuttajaväsyneisyyttä。Sisäilmanlaadulla在SitenMerkittävävaikutusHyvinvointiinTyöpaikoilla上,KätkäJatkaa。

sisäilmanvalvontaa ja luotettavaa mittausdataa kaivataan erityisesti julkisissa tiloissa
Kysely Kartoitti vastajiensuhtautumistaSisäilmaanMyösJulkisissa tiloissa tiloissa kuten esimerkikiksi ostoskeskeskeskeskuksissa ostoskeskuksissa,urheilutiliroissasekäjkäjulkäjulkisesaliikenteessä。yleisesti ottaen ihmiset ovatkinenemmänhuolissaanSisäilmanlaadusta julkisissa tiloissakuinTyöpaikoillaan。54 % kaikista vastaajista murehtii julkisten tilojen sisäilmaa ja peräti 58 % paljastaa sisäilman huolettavan heitä siinä määrin, että se vaikuttaa heidän halukkuuteensa mennä näihin tiloihin.

suomalaiset Vastaajat suhtautuvatnäihinastetta rennommin kuin kuin vastaajatkeskimärin:Huolissaan ja 48%ILMOITTAAASISäilmanvaikuttavanheidäneidänkäyttäyttäyttäyttäytymiseensenä。yhdysvalloissa julkisten tilojensisäilmaaiheuttaa sen sijaanenitenpäänvaivaa。

tarve laadukkaallesisäilmadatalle在Kuitenkin Suuri KaikissaVastaajaryhmissä上。Keskimäärin60%kaikista vastaajilta kaipaaenemmäntietoaSisäilmanlaadusta julkisissa tiloissa,ja suomalaisten tulos(58%)mukaileeeeeeeeeeeeeeeeeeeetätätätälinjaa。yhdysvalloissa tietoa kaivataan sen sijaanenemmänKuinMuualla(66%)。

Huoli sisäilmasta vaikuttaa eniten matkustamiseen: jopa 65 % vastaajista arvioi, että lentokenttien, asemien ja kulkuneuvojen oletettu heikko ilmanlaatu vaikuttaa heidän innokkuuteensa lähteä matkalle.Suomalaisten vastaajien Matkainto上的Suurin,Mutta Suomessakin Valtaosa Vastaajista(60%)KarttaaMatkustustaSisäilmaanLiittyvien Huolien Vuoksi。yhdysvaltalaiset kaihtavat matkustamista eniten(69%)。

Niin Koulut,Kauppakeskukset Ja Ravintolat KuinJulkisen liikenteen Asemat JaLentokentäthyötyvätIlmanlaadunvalvonnastaSisätiloissa。ViruksetLeviävätKuivassaIlmassa nopeammin Kuin Kosteassa,Mutta Kostea Ilma Puolestaan​​ Tekee Olon Tukalaksi。Julkisissa Tiloissa,KutenTyöpaikoillakin,siksiTärkeäLöytäääpoipitilanneja valvoa olosuhteita - sekätarjotaTätätätätounadataaa kuluttajille。

Yli PuoletIhmisistäKaipaaEmmänTietoaSisäilmanlaadusta
Vastaajien Huolisisäilmastavaihtelee maasta ja tilanteesta riippuen,Mutta tulosten perusteella atia onvähintäänjokajoka kolmannen vastaajan vastaajan vastaajan Mielesseth。Kyselyn tuloksista nousee selkeästi esiin, että on kyse sitten työpaikoista, julkisista tiloista tai matkustuksesta, yli puolet ihmisistä kaipaa enemmän tietoa ja dataa siitä, millainen sisäilma heidän käyttämissään tiloissa vallitsee.tämäasettaaapäättävätthottärkeidenvalintojen eteen。

” Monissa Maissa onkin HiljattainOtettuKäyttöönErilaisiaSäädöksiäsisäilmanlaadunaadunvalvomisesta muassa muassa hiilidioksidioksidiimittiimittiimittenaudiimittenaudiimittenausten avulla avulla avulla avulla julkisissa tiloissa。JottaTämätavoite voidaan saavuttaa,tarvitaan tarkkaa ja tieteeseen pohjautuvaa dataasisäilmanlaadusta”,KätkäKertoo。

Luotettavat MittausinstrumentitJaNiistäsatudata ovat avainasemassa,Kun HalutaanTehdäpäätöksiä,JoillaEhkäistäntartuntojenLeviämistäjapitähuoltaihmisten ihmistenterverydestä。laadukkaanSisäilmanedellytyksenä上的tehokas ja toimivailmanvaihto,JokaehkäiseeTartuntojenLeviämistä,PitääMielenvirkeänäjatakaa takaa takaa siten terveellisenympäristön。

LisätietojaKyselystä
Kysely Teetettiin Ajalla 21.6. – 11.7.2021 Markkinatutkimusyritys Norstatin Kanssa Suomessa,Ranskassa,Saksassa ja yhdysvalloissa。kyselyyn osallistuiyhteensäyli 4 000 Vastaajaa:Jokaisesta Maasta Noin 1000 vastaajaa,Ja vastaajien Joukkoon kuului kuului tasaisesti tasaisesti tasaisesti tasaisesti 18-65-Ikäisiämiehiäja ja naisia。Kysely Oli Vaisalan Tilaama。

LisätietojaMedialle
Miia Lahti,Vaisala,Vaisala

Vaisala在迈尔曼·乔塔瓦·萨西(MaailmanJohtavaSää-)上,ympäristö-ja teollisuusmitten austen ratkaisuja tarjoava yritys。85 Vuoden kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palvelujaparemmanpäätökkätöksenteon,turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi。VaisalanMittausteknologiaahyödynnetänmyösAvaruustutkimuksessaesimerkiksi Marsissa。VaisalanPääkonttorisijaitsee suomessa,jayhtiönpalveluksessa on yli 1 900 ammmattilaista eri puolilla maailmaa。Yhtiö在Listattu Nasdaq Helsinkiarvopaperipörssissä上。vaisala.fitwitter.com/vaisalasuomi

liite