vaisalaostanutKonéköönjaTekoälynErikoistuneensuomalaisen vionicen

VaisalaLehdistötiedote
26.10.2017 KLO 12.00

vaisalaostanutKonéköönjaTekoälynErikoistuneensuomalaisen vionicen

vaisala ontänäänilmoittanut ostaneensa suomalaisenkonenäköönErikoistuneenit-alan yrityksen vionice oy:n。Kauppa on jatkumo Vaisalan Weather and Environment -liiketoiminta-alueen strategialle, jossa se tavoittelee kasvun kiihdyttämistä yritysostojen kautta sen tärkeimmissä segmenteissä ja harkittua laajentumista ympäristönmittauksen osa-alueille.

YrityskaupanMyötävaisalajatkaa vionicenkehittämäntuoteportfolionmyyntiäblobaaalistirautatie- ja tieasiakkaillenen。Lisäksi Vaisala aikoo hyödyntää Vionicen tiimin osaamista sekä olemassa olevaa konenäköalustaa kehittämällä uutta innovatiivista tarjontaa laajemmin Vaisalan Weather and Environmentin asiakassegmentteihin.

Vionice on Perustettu Vuonna 2014 Lappeenrannan Teknillisen YliopistonKonenäönJa Hahmontunnistuksen Laboratoriosta syntyneelle osaamiselle。yrityksessätyöskenteleekahdeksanKonenäönHuippuosaajaa,JotkaJatkavatTyötäänKaupanjälkeenvaisalassa。Yhtiö在Tuonut Markkinoille Ratkaisun,Joka Mahdollistaa Reaaliaikaisen Ja Kustannustehustehokkaan omaisuudenhallinnan ja kunnonvalvonnan;automatisoidun kuvanhankinnan ja sensensesoinninninkonäönjakoneoppimisen avulla;SekähelppokäyttöisenJärjestelmänKäytönIntuitiivisenKäyttöliittymänAvullapilvipalveluna。TehokkaatKonenäköalgoritmitMahdollistavat MM。automatisoidun liikennemerkkien kartoituksen,teidenkaistamerkintäanalyysinyysinsekäkäkäkäuoppienja halkeamien paikantamisen。Tie- ja rautatieviranomaiset, urakoitsijat sekä kaupungit voivat parantaa merkittävästi tehokkuuttaan automatisoimalla manuaalisesti tapahtuvaa tiedonkeruuta ja tietojenkäsittelyä sekä ylläpitämällä reaaliaikaista kuvaa infrastruktuuristaan​​ ja ympäristöolosuhteistaan​​.

Vionicen nykyiset asiakkaat ovat suurimmaksi osaksi osaksi johtavia suomalaisia kaupunkeja,rakennus-/kunnossapitoyritykertoyrityksiäsekäviranomaomeia。在KuitenkinMenestyksekkäästitoteuttanuttanutmyösEnsimmäisetKansainvälisetprojektinsa上。

"Konenäkö ja tekoälyn käyttö on kiihtyvällä tahdilla mullistamassa tekemistä kaikilla toimialoilla. Vionice tuo erinomaista osaamista ja valmiita ensimmäisiä tuotteita Vaisalaan tällä saralla. Lähdemme yhdessä Vionice tiimin kanssa luomaan tie- ja rautatietoimialalle globaalisti seuraavan sukupolven konenäkö- ja tekoälyratkaisuja tuomalla kamerapohjaista sensorointia ja älykkäitä algoritmeja helppokäyttöisellä alustalla。Jarkko Sairanen

"Vaisala on jo yli 80 vuoden ajan toiminut innovaattorina ja edelläkävijänä monissa ratkaisuissa globaaleilla sää- ja ympäristömarkkinoilla. Olemme todella innoissamme siitä, että olemme ensimmäinen tai ainakin aivan ensimmäisten joukossa tuomassa markkinoille varteenotettavaa kaupallista tarjontaa jossa hyödynnetään erittäin edistyksellistä konenäköä ja edullisia kameroita. Uskomme, ettätämäyhdistettynämuuhunhavainnointIdataan javietionnätekoälypohjaiseenandarytiikkaan mahdollistaatäysinuoudenlaisia uoudenlaisia inovaatioita ja asiakasratkaisuita tulevaisuudessa

KuvantuottaminenKonéönRaaka-aineeksi voidaantoteuttaaälypuhelimella。tiedot sovelluksestasiirtyvät自动瘤pilivipalveluun。

KuvantuottaminenKonéönRaaka-aineeksi voidaantoteuttaaälypuhelimella。tiedot sovelluksestasiirtyvätautomaAttisesti pilvipalveluun。Valokuvaaja:Jetro Matilainen。

玛丽娜·斯坦福斯(Marina Stenfors)
Vaisala的Viestintälikkö
Tel +358 50 364 4909

Vaisala在梅尔曼·约翰·伊米普里斯特(JohtavaYmpäristön)ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys上。Yli 80-vuotisen kokemuksensa avulla Vaisala mahdollistaa paremman elämänlaadun tarjoamalla kattavan valikoiman innovatiivisia havainto- ja mittaustuotteita ja palveluja meteorologian ja valittujen säästä riippuvaisten toimialojen sekä teollisuuden mittaustarpeisiin.VaisalanPääkonttorisijaitsee suomessa,jayhtiönPalveluksessaon Noin 1 600 AmmattilaistaympäriMaailmaa。纳斯达克(Nasdaq HelsinkiArvopaperipörssissä)上的Listattu nasdaq helsdaq of a-sarjan osakkeet。
www.vaisala.fi www.twitter.com/vaisalasuomi