vaisala pristucerar en banbrytande metodförtupptäckaluftläckori krafttransformatorer

变压器变电站
9月。22,2020

2020年9月22日

Den nya Metoden,SomärbaseradPåuppåuppåupåupthningav detala totala trycket i alla Gasersomärlöstai krafttransformatorns sellerolja,hjälperkunder kunder tidigt tidigtupptäckaoch eparera eparera eparera eparera eprarera eprarera eprareralufftläckor。dettaFörlängertransformatornslivslängdoch leder直到贝蒂达德·科斯特纳德斯贝斯帕果。

Vaisala,somärvärldsledandeinomVäder-,miljö-ochindustrielaMätningar,lanserar en unik och ochpålitligmetodförtupptäckaluftintrångiiförsegladekrafttransformatorerer。I Samband Med Attförsegladetradeererblivit allt vanligare harläckorfrånmomgivningsluftenblivit ett betydande问题,eftersomsyrgaspåskyndarÅldrandetÅldrandetAv pappret som anv pappret somanvändsi Inliseringen。

AttMätaDet总计胃袋(TGP)ärett stegframåtframd devandiallamätmetodernapåmarknadenförAttupptäckaluftläckor。en syrgassensor kan inte detektera enluftläckaom detförekommeren reaktion i Transform tontransator somförbrukarsyrgas。所有SyrgasHarförbrukatsKommer TGP-Värdetfortfarande ge enpålitligav enläcka。Detta SkereftersomKvävevärdetBådeKommerat domineraochökaMedTiden,dåkvävetVarkenuppståreller konsumeras i transformator i transformator t transformator。tgp-mätningenkan dessutom indikeraomkvävecylinderni en transformatormedkäveskyddsgasärtom - ytterligarenågotnågotsom inte kan inte kan inte detekteras genomsyrgasmätning。

” vi betar alltid efter nyalösningarsom kanhjälpavårakunderat optimera optimerasinamätningsbehov。därförhar vi nu utvecklat en innovativ,exakt och och stabillösningförtupptäckaluftläckori变换器。nuärviVäldigtGradaöverAtt介绍了denhärnya Metoden,somärbaseradPåthtamätatadet totala gattera gatera gastrycket”,SägerTeemu Hanninen,produktchefpåvaisalasEnhetförindustrielliellielaMätningar。

Levereras Genom en Program Varuupdatering

Den nya mätningslösningen kommer att göras tillgänglig för befintliga kunder genom en programvaruuppdatering för Vaisalas Optimus™ DGA-monitor OPT100, som är världens första underhållsfria analysator av lösta gaser i krafttransformatorer.I nya opt100-增强器kommer den nya programvaraningåiStandardInställningarnaNafrånFabriken。

“ViärmycketGradaöverAttKunna erbjudadenHär程序Varuupdateringen tillvårabefintliga opt100-kunderochhhjälpadem dem dem demgenomenännunnuen nnumer omfattandelösning,det ligger starkt i vaisalas dna attbådeutveckla nyalösningarochförbättravårabefintligalösningar'',fortsätterteemu hanninen。

delta ivårtWebbinarium den 9月23日förAttLäradig mer om hur intoungng av omgivningsluft kanupptäckaspåett helt helt nytt och uniktsättförtförttförlängadin转换器livslängd。ämnet主持人AV Senja Leivo,高级行业专家PåVaisala..

Mer InformationFörMedier:
Miia lahti,KommunikationsChefFörindustrielliellielliellielliellielapåvaisala

VaisalaMiljömätningarochIndustrieliellielielielielielielielielielielielaMätningar。VaisalaHaröver80ÅRSERFARENHETAVATTHATHAHålla观察者FörEnBättreVärld。företagetsRymdsäkraTeknologiagnogianvändsävenförtutforska arsochännuLängrebort。viärenpålitlig合作伙伴förkunderÖverHelaVärldenoch erbjuder ett omfattande sortiment sortiment av innovativa观察 - ochmätproduktersamt olikatjänster。Vaisala Har Sitt Huvudkontor i Finland,Har Cirka 1 800Anställdaruntom iVärldenochärnesteratpånasdaq-Börseni Helsingfors。vaisala.com twitter.com/vaisalagroup,linkedin.com/vaisala