Salamointi vähentyi merkittävästi vuoden 2020 aikana, vahvistaa Vaisalan salamadata

Global lightning map 2020
05.塔米2021

5.1.2020

SalamointiVähentyiMerkittästästiVuonna2020 Maailmanlaajuisesti。Suomessa Havaittiin Viime VuonnaYhteensä69388 Salamaa,Mikä,61,5%EliPeräti110 881SalamaaVähemmänkuinvuonna kuin vuonna2019。Koottu MaailmanJohtavanSään,Ympäristönjateollisuuden mittausratkaisuihin erikoistuneen yrityksen tiedotVaisalanMaailmanlaajuisensalamapaikannusverkonsalamahavainnoista.

Vaisalajulkaisi tänäänvuoden 2020 globaalin salamaraportin,JonkaKeskeisimpiäHavaintojaOlivat:

• Kalifornian maastopalot:yhdysvalloissa salamatsytyttivätuseitaMerkittäviämaastopaloja,vaikka useimmissa osavaltioissa esiintyiselvähemmänsalamointiasalamointia kuinYleensä。MonetNäistäAlueistaKärsivätKuivuudesta,MistäjohtuensalamatsytyttivätMaastonMaaston Helpommin Palamaan。
  • Salamointi lähellä pohjoisnapaa:Vaisalanglobaali salamapaikannusjärjestelmä GLD360 havaitsi 192 salamatapahtumaa lähellä pohjoisnapaa (85 astetta pohjoista leveyttä yläpuolella), mikä on enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Vuonna 2019 GLD360 havaitsi pohjoisimman koskaan havainnoidun salaman vain 52 kilometriä pohjoisnavalta.
  • yhdysvaltojen osavaltioista enitenEliLähes34 Miljoonaa salamaa havaittiin viime viime vuonna teksissa,noin kaksinkinkenteren suomeen verrattuna上的乔纳卡·pinta-ala。Suomessa havaittiin viime vuonna徒劳的Vajaat 70 000 Salamaa。

“ Viime Vuonna Suuressa Osassa yhdysvaltoja havaittiinselvästiVähemmänsalamoita salamoita johtuen poikkeavan vahvoista vahvoista korkeapaineen korkeapaineen alueistakevääkevääja monsuunikauden aikana aikana。Esimerkiksi kaliforniassa runsas salamointiyhdistettynämaastonkuivuuteen aiheuttineljämaastopaloa,jotka polttivatyhteensäyli 1,8 Miljoonaa hehtaaria hehtaaria Maata hehtaaria Maata'Chris Vagasky

tarkkojen salamahavaintojen avulla parannetaan turvallisuutta

Ilmatieteen laitokset ovat vuosikymmenten ajan ympäri maailman luottaneet Vaisalan salamahavaintoverkkoihin, joilla parannetaan ennusteita ja säävaroituksia sekä autetaan pitämään yllä turvallisesti yhteiskunnan ja talouden toimintoja.Järjestelmä的Salamahavaintoverkko,Johon Kuuluu strategisiin paikkoihin sijoitettuja antureita,Jotka havainnoivat salamoidensähkömagömagneettisiapulsseja。laskentajärjestelmätyhdistätuseidenandureiden havainnot tarkoiksi tiedoiksi salamoiden ominaisusuksistasekäainneista。

”Salamatietoja käytetään säämalleissa parantamaan sääennusteita. Toisaalta salamatietoja ja -varoituksia käyttävät muun muassa lentoliikenneviranomaiset ja sähköyhtiöt turvaamaan toimintoja. Niiden avulla voidaan esimerkiksi varoittaa vaarallisista sääilmiöistä ja salamariskeistä, analysoida myrskyn aiheuttamia sähkökatkoja ja tutkia salaman vaikutusta omaisuusvahinkoihin tai tulipaloon”, jatkaa Vagasky.

Maailman Tarkin Salamahavaintoverkko

VaisalanGLD360-salamahavaintoverkko on tarkin koko maailman kattava salamahavintoverkko. Se havainnoi yli 2 miljardia salamatapahtumaa vuosittain ja kykenee paikallistamaan salaman aina yhden kilometrin tarkkuudella.

Tarja Österberg, viestintäpäällikkö
Puh. 050 4871974
[email protected]

Vaisala在MaailmanJohtavaSää-,Ympäristö-Ja Teollisuusmitten austen ratkaisuja tarjoava yritys。80 Vuoden Kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palvelujaparemmanpäätounpäätöksenteon,turvallisuuden ja tehokkuuden tueksen。Vaisalan MittausteknologiaaHyödynnetänmyösAvaruustutkimuksessaEsimerkiksi Marsissa。VaisalanPääkonttorisijaitsee suomessa,jayhtiönpalveluksessa on yli 1 900 ammmattilaista eri puolilla maailmaa。Yhtiö在Listattu Nasdaq Helsinkiarvopaperipörssissä上。vaisala.fitwitter.com/vaisalasuomi