SalamointiLisääntyiSuomessa Moninkertaisesti Vuoden 2021 Aikana - Eniten Salamoi Ranualla

闪电报告
03.塔米2022

3.1.2022

SalamointiLisääntyisuomessaMoninkertaisestiVuoden 2021 Aikana - Eniten Salamoi Ranualla

Suomessa havaittiin viime vuonnayhteensä271139 Salamaa,lähesonlähesnelinkninkcnertionenenmäärärävuoteen2020 verrattuna(69 388)。Suomensalamapääkaupunki在Ranua上,Jonka Alueella alueella havaittiin viime vuoden aikana aikana 5,35 salamatapahtumaa per nneliometri。

Eniten salamahavaintoja suomessa在kesäkuussa上。Pohjois-SkandinavianLäpiKulki21.-23.6.2021VälisenäAikanauseita useita myrskyrintamia,Jotka toivat toivat MukanaanrajuilmojaMyösSumomeen。pohjois-pohjanmaan/etelä-lapin alueesta muodostuiepävakaanilman pohjoisraja。Sinne Muodostui ukkosmyrskyjen keskuskolmenPäivänAjaksi,Jolloin Suomessa havaittiinyhteensänoin21,4 Prosenttia koko koko vuoden vuoden salamatapahtumista。TämävastasiLähesKoko Vuoden 2020 Salamointia。

Tiedot在Koottu上VaisalanMaailmanlaajuisengld360-SalamapaikannusverkonSalamahavainnoista。Vaisala在迈尔曼·约翰·萨恩(JohtavaSään)上,ympäristönjateollisuuden mittausratkaisuihin erikoistunut yritys。

VaisalaJulkaisiTänänVuoden 2021blobaalin萨拉马帕素,JonkaKeskeisimpiäHavaintoja Olivat:

• SalamointiLähelläPohjoisnapaa:Vuoden 2021 Salamaraportti Osoittaa,EttäalamointiLisääntyiMerkittästästästästiMaapallonpohjoisimmissa osissa。Vaisalan萨拉马PaikannusVerkkoHavaitsi Vuonna 2021Yhteensä7278SalamatapahtumaaeliLähesKaksinkertaisenMääräränalaMointiaLähellähellähellähellähellähelläpohjoisnapaa(80 Astetta Pohjoista pohjoistaleveyttäyläpuolella)

• Eniten Maailmassa SalamoiSingaporessa,Macaossa Ja Bruneissa,Kun Salamatapahtumat Suhteutetaan Pinta-Alaan。

• Harvinaiset sänääri-ilmiöt yhdysvalloissa joulukuussa 2021:Vaisalansalamapaikannusverkko yhdysvalloissaHavaitsi Yli Miljoona salamatapahtumaa JouulukuunMyrskyissä,Jotka tuhosivat Useita useita alueitaympäriyhdysvaltoja。

• yhdysvaltojen osavaltioista enitenEliLähes42 Miljoonaa Salamaa havaittiin Viime Vionna Teksissa,Jonka Pinta-Ala,Noin Kaksinkinkentenen suomeen suomeen verrattuna。Suomessa Havaittiin Viime Vuonna Runsaat 271 000 Salamaa。

“Salamointi on olennainen ilmastomuuttuja, jota pitää seurata tarkasti sekä suojellaksemme ihmisiä ja rakennuksia että ymmärtääksemme ja tulkitaksemme paremmin jatkuvasti muuttuvaa ympäristöämme”, kertoo Vaisalan meteorologi ja salama-asiantuntija克里斯·拉维斯(Chris gagasky)。” Vuosi 2021在Muistuttanutmeitäsiitä上,EttävoimakkaatukkosetjaSäänärii-IlmiötVoivatIvativatIlmetänäri-Ilmemioutäri-ilmetämilmetämiloinJaMissätahansa。tämäkorostaatarkkojen blobaaliensalamatietojentärkeyttävahvastivaihteleviensäätapapahtumienhavainnoinnosa ja Monitalooinnissaympärimaailmaa。
tarkkojen salamahavaintojen avulla parannetaanturvallisuutta

Ilmatieteen laitokset ovat vuosikymmenten ajan ympäri maailman luottaneet Vaisalan salamapaikannusverkkoihin, joilla parannetaan ennusteita ja säävaroituksia sekä autetaan pitämään yllä turvallisesti yhteiskunnan ja talouden toimintoja.Järjestelmä,Johon Kuuluu strategisesti Sijoitettuja Antureita,Jotka Havainnoivatsalamoidensähkömagneettisiapulsseja。laskentajärjestelmätyhdistätuseidenandureiden havainnot tarkoiksi tiedoiksi salamoiden ominaisuuksistasekäainneista。

Yksin yhdysvalloissa salamoidenaiheuttamatMetsäpalottuhosivat vuonna 2021 yli 800 000 hehtaaria maata。suomessa aportoidaan vuosittain noin noin 1 000metsäpaloa,joista suurin osa onpieniä。Maastopalojen危险KasvaaIlmastonLämpenemisenMyötä - Ja危险Kasvaaenenevässämäärin,JosSalamoinninmääräräsuomessasuomessalisäälisääntyy。Salamatietojen ja -varoitusten avulla voidaan esimerkiksi varoittaa vaarallisista sääilmiöistä ja salamariskeistä, analysoida myrskyn aiheuttamia sähkökatkoja ja tutkia salaman vaikutusta omaisuusvahinkoihin tai tulipaloon.

Maailman Tarkin Salamahavaintoverkko

Vaisalan GLD360-Salamapaikannusverkoko上的Tarkin Koko Maailman Kattava Salamapaikannusverkko。se havainnoi yli 2 Miljardia salamatapahtumaa vuoSittain ja pystyy paikallistamaan salaman salaman aina yhden yhden yhden kilometrin tarkkuudella。

Vaisala在迈尔曼·乔塔瓦·萨西(MaailmanJohtavaSää-)上,ympäristö-ja teollisuusmitten austen ratkaisuja tarjoava yritys。Yli 85 Vuoden Kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palveluja paremmanparemmanpäätökkenteon,turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi。VaisalanMittausteknologiaahyödynnetänmyösAvaruustutkimuksessaesimerkiksi Marsissa。VaisalanPääkonttorisijaitsee suomessa,jayhtiönpalveluksessa on yli 1 900 ammmattilaista eri puolilla maailmaa。Yhtiö在Listattu Nasdaq Helsinkiarvopaperipörssissä上。
vaisala.fi
twitter.com/Vaisalasuomi