Vaisala Tuo Markkinoille biokaasun jalostusprosessin tehokkuuden ja tuottavuuden optimointiin kehitetyn mgp262-mittausinstrumentin

Biogas MGP262 launch
26. Tammi 2021

26. tammikuuta 2021

Vaisala Tuo Markkinoille Biokaasun jalostusprosessin tehokkuuden ja tuottavuuden optimothionin kehitetyn mgp262 mtausinstrumentin

ympäristö-ja teollisuusmittausten markkinajohtaja vaisala julkaisi uuden mittalaitteen biometaanin tuotantopoposessin poistokaasin poistokaasun poistokaasun metaani-ja hiilidioksidiimittaukksiin。Kestävä,Luotettava Ja KompaktiVaisalaCARBOCAP® MGP262 -monikaasumittalaiteTuottaa Jatkuvaa Mittaustietoa,Jonka Avulla Biokaasun jalostusprosessia voidaan optimoida ja hallita paremman biometman biometaanin saannon,prosessin tehokkuuden jaympäristöhristöhristöhristöhyötyjensaavuttamiseksi。

Uusi Vaisala MGP262 tarjoaa ainutlaatuisen ja tarkan ratkaisun biometaanin tuotantoprosessin poistokaasun metaani- ja hiilidioksidimittauksiin. Se on maailman ensimmäinen ja ainoa mittalaite, joka mittaa poistokaasuja optisesti suoraan prosessista Vaisalan patentoidun CARBOCAP®-teknologian avulla.

”Uusi Vaisala MGP262 tuottaa laadukasta tietoa, jonka avulla on mahdollista selvittää biokaasun jalostusprosessin poistokaasun kasvihuonekaasukoostumus. Saadun mittaustiedon avulla prosessia voidaan optimoida tehokkaammin, jolloin tuotot ovat suurempia ja päästöt pienempiä. Resurssien hyödyntämien on tuolloin tehokkaampaa”, Vaisalan tuotepäällikköAntti Heikkiläsanoo.

Ilmakehään vapautunut metaani alentaa tuottoja

Kun Biokaasua Jalostetaan Biometaaniksi,Metaani Erotetaan Hiilidioksidista Ja Muista raakabiokaasussa olevista olevista kaasuista。jalostusprosessa hiilidioksidi ohjautuu poistokaasuksi,mutta metaanijäääääkaasuvirtaan,jasitävoidaanKäyttääUusiuututuvanapolttoaineena。Pieni OsaMetaanistaPääseeKuitenkin Karkaamaan Poistokaasuvirran Mukana。

Heikkilä selittää: ”Metaanin ohjautuminen poistokaasuvirtaan on prosessi, jossa metaania ei saada talteen, vaan se pääsee ilmakehään. Koska metaani on haitallinen kasvihuonekaasu – noin 20 kertaa haitallisempi kuin hiilidioksidi – tämän karkaamisen minimointiin on suhtauduttava vakavasti. Jos metaanin karkaamista ei hallita, biometaanin käytön ympäristöhyödyt vähenevät ja tuotto pienenee. MGP262 tarjoaa mahdollisuuden hallita jalostusprosessia paremmin ja antaa asiakkaille mahdollisuuden keskittyä tuottamaan mahdollisimman laadukasta biometaania. Optimoitu ja tehokas biometaanin talteenottoprosessi mahdollistaa suuremmat tuotot ja tuo ympäristöhyötyjä.”

Kestävän kehityksen mukainen kattava mittausratkaisu biokaasualalle

Uusi MGP262 seuraa Vaisalan palkittua MGP261-monikaasumittalaitetta, joka tarjoaa jatkuvat metaanin, hiilidioksidin ja kosteuden mittaukset suoraan biokaasun prosessilinjalta. MGP262 valvoo jalostusprosessin loppupäätä. Yhdessä nämä mittalaitteet antavat tarkkoja ja luotettavia prosessinsisäisiä mittaustietoja, joiden perusteella biokaasun tuotantoa ja biometaanin jalostusta voidaan optimoida.

” tehokkaassa biokaasun tuotannossa otettava huomioon tietyt asiat。suojattava liialta kosteudelta prosessin aikana,jottaVältetäänMootttunMootturin rikkutuminen jakäyttökatkot。TässäuraauurtavaMGP261-Mittalaitteemme在Omassa Luokassaan上”,HeikkiläToteaa。”

MGP262KestääKemikaalejaeerittäinHyvin,Ja sen Metallikotelolla on IP66-Luokitus。MyösEx-s-s-SertifioituituVyöhykkeelle的Mittalaite 0PutkienSisälläjaVyöhykkeelle1 Niiden ulkopuolella,Joten se sopiiihanteellisestiräjähdysvaähdysvaarallisvaAralliseInympäristouristiristiympäristouristouristouristouristouristöihin。

Automaattisen kalibrointitoiminnon, vähäisen huoltotarpeen ja alhaisten elinkaarikustannusten ansiosta MGP260-sarja tarjoaa parhaan mahdollisen tavan valvoa koko biokaasun tuotantoprosessia ja varmistaa sen tehokkuus.

MGP262 tulee saataville vuoden 2021 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

LisätietojaTiedotusvälineille:

Miia Lahti, viestintäpäällikkö, Teollisten mittausten liiketoiminta-alue, Vaisala

Vaisala在迈尔曼·乔塔瓦·萨西(MaailmanJohtavaSää-)上,ympäristö-ja teollisuusmitten austen ratkaisuja tarjoava yritys。Yli 80 Vuoden kokemukseensa tukeutuen vaisala auttaatekemäänHavaintojaparemman paremman maailman rakentamiseksiMyösMyösOlosuhteTeetKestävälteetKestävällällällälläteknologial拉Olemme Luotettava Kumppani AsiakkailleYmpäriMaailman。tarjoamme kattavan valikoimanedistyksellisiähavainto-ja mittaustuotteitasekä-palceLuita。VaisalanPääkonttorisijaitsee suomessa,jayhtiönPalveluksessaon Noin 1 900 Ammattilaista Eri Puolilla Maailmaa。Yhtiö在Listattu Nasdaq Helsinki -arvopaperipörssissä上。www.vaisala.fi
twitter.com/vaisalagroup
linkedin.com/Vaisala